Historia przedszkola

Historia Przedszkola Publicznego Kaczuszka rozpoczęła się w sierpniu 2007 roku z miłości do dzieci, które są naszą przyszłością, taką inicjatywą kierował się Pan Paweł Pawicki, który jest założycielem tejże placówki. Od kilku lat nasza placówka wychowuje, uczy i wspiera dzieci kierując się sentencją: 

„Kiedy śmieje się dziec­ko, śmieje się cały świat.” Janusz Korczak. 

Małe dziecko jest bardzo ciekawe świata i to sprawia, że jest takie niesamowite. Zaspokajając tą naturalną ciekawość świata i umożliwiając dziecku doświadczanie go sprawiamy, że ono jest szczęśliwe a tym samym się uśmiecha. Misją Przedszkola Publicznego Kaczuszka jest, aby wspólnie z Rodzicem oraz Dzieckiem, tworzyć holistyczny i harmonijny rozwój, który sprawi, że dziecko będzie czerpało satysfakcję z bycia z bliskimi, będzie uczyło się odpowiedzialności oraz poszerzało swoje umiejętności, będzie samodzielne oraz stanie się małym obywatelem otaczającej go społeczności.

budynek przedszkola

Metody nauczania oraz wartości przedszkola

W Przedszkolu Kaczuszka:

  • szanujemy Dziecko- jego potrzeby, możliwości, dbamy, aby atmosfera była sprzyjająca rozwojowi a także dbamy o jego indywidualność,
  • pragniemy rozwijać chęć Dziecka do poznawania otaczającego go świata, więc co roku staramy się wprowadzać jakieś nowości w metodach nauczania - korzystamy z metod projektowych, elementów metody arteterapii bądź plastykoterapii, wykorzystujemy bajkoterapię oraz edukację outdoorową,
  • dla nas najważniejsze jest Dziecko i jego dobro dlatego kierujemy się poszukiwaniem rozwiązań a nie „szufladkowniem” dziecka do danej ramy,
  • wzmacniamy w Dziecku wartości, które są bardzo ważne w dzisiejszym świecie: szacunek dla różnorodności kulturowej, poszanowanie i ochrona środowiska, postawa szacunku dla osób starszych, niesie pomocy potrzebującym czy też wspieranie osób z niepełnosprawnością,
  • wspólnie z Dziećmi szukamy rozwiązań na stawianie przez nich pytania,
  • emocje Dzieci są dla nas ważne, dlatego zwracamy uwagę na to Dzieciom i uczymy ich, że nie ma podziału na złe i dobre emocje, każdy ma prawo je odczuwać, lecz pokazujemy drogę jak możemy sobie z nimi radzić,
  • kierujemy się w wychowywaniu elementami metody „Porozumienia bez przemocy”- rozmawiamy i szukamy sposobów na rozwiązanie konfliktów,
  • wykorzystujemy nowe technologie dla urozmaicenia zajęć ale zwracamy również przy tym Dzieciom uwagę na temat bezpiecznego korzystania z nowych technologii oraz podkreślamy rolę higienizacji cyfrowej.